Tuesday 10 July 2012

Shopping Mall bukan seperti dulu

Dulu, zaman sekolah, shopping mall ni lah bagaikan syurga bagi budak-budak remaja macam aku..
Bukannya shopping pun, window shopping je lebih..itupun dah cukup menyeronokkan~
Lepas tu jalan-jalan sekitar Bukit Bintang tuh, tak rasa penat pun...
Dari Times Square sampai ke Bukit Bintang...rilek je jalan...
Sebab mulut membebel, taklah rasa penat...
Tak pergi tengok wayang atau main bowling pun...
Jalan sahaja....Cuci Mata sahaja...
Tak rasa bosan!


Lepas tu duduk makan-makan, lepak-lepak..
Nampak mamat handsome, pandanggggg je dia, mata tak berkedip...
Saja nak mengusik mamat handsome, nak bagi dia perasan....lol
Dan, sememangnya lelaki Melayu mudah perasan...hakhakhak...
Eh, tak caya?
Contoh kat jalan raya, aku dalam kereta kawan aku, jejaka-jejaka konon handsome ni dalam kereta lain...
Kereta Jejaka-jejaka ni sebelah kereta kawan aku..
Aku dan kawan aku saja nak mengusik, aku pun saja pandang-pandang...aku pandang je tau, tak kenyit mata pun....
Korang nak tahu tak, dorang perasannnnnnnnnnnn...hkahkahkahka...
Lepas tu tak pasal-pasal kitaorang kena kejar dengan dorang...sengal.
Jejaka-jejaka tu siap buat isyarat nak no phone...hakhkahka...
tapi kitaorang berjaya larikan diri dari dorang....

Ok, kembali ke topik asal...
Tapi sekarang ni, aku tak rasa shopping mall seseronok macam dulu...
nak window shopping pun rasa tak syok, bosan...
melainkan kalau ada duit nak beli...
tak ada lagi window-window , kena beli gak lol...tak ada duit, tak yah nak cuci-cuci mata...
Lepas tu, pergi mall pun untuk beli barang dapur, tengok wayang...kadang-kadang karok....
Kalau nak lepak-lepak pun, aku dah rasa macam tak seronok...
Entahlah,perasaan aku kat kawan aku dah tak macam dulu...aku tak rasa happy...
jangan fikir lain ya, ini friendship between woman, ok...
Aku sekarang lebih suka lepak-lepak dengan keluarga aku daripada kawan aku...
i have my own reasons by the way....

Jadi, sekarang ni aku tengah memikirkan aktiviti luar apa yang menarik..
Aku tak nak duduk rumah, asyik keluar pergi mall je...Bosan!
Tapi aku tak tahu nak buat aktiviti luar apa yang menarik...
Hari tu aku pergi jogging dengan adik aku..
Haiyoo banyak betul kereta dan jejaka yang suka mengusik...
Itulah...kawasan rumah aku nih tak sesuai betul untuk aku jogging...
Pakcik-pakcik tua je yang selamat jogging....Tak Adil!

Hmmm kesimpulannya, aktiviti luar apa yang menarik dan tak memerlukan kos?

6 comments:

CIK TOM said...

ciktom suka lepak kat mall smbl cuci mata..

Unknown said...

ciktom, dah xada smangat untuk cuci mata hakhakhka..

F.A.R.A.H.W.A.H.E.D.A said...

pegi jogging x ajak...nak majuk ar...he he he... ;)... betol tu...skawang ni kalau nak masuk shopping mall dah x macam dulu, kalau masuk mesti ada duit sebab mesti nak kena beli...

one of the reason, shopping mall sekarang dah tak macam shopping mall dulu might be sebab peningkatan umur kowt and sebab kita dah selalu sangat gi shopping mall...

p/s: masa skolah...saye pun lepak bukit bintang jugak...heee.... :)

ஜ miss klanika ஜ said...

suka je lepak mall (:

CIK TOM said...

kenapa plk xde smngt?

CIK TOM said...

jom join GA cik tom ye dear!