Thursday, 7 June 2012

Apa impian anda?

Apa impian anda semua?
Semua orang ada impian sendiri, kannn...
Tapi kalau aku kata aku tak ada..mesti kamu tak percaya kannnn...

Sebenarnya tak ada orang yang tak ada impian...
Cuma dia lupa apa impian dia...
Dia sibuk memikirkan hal lain atau sibuk mengejar sesuatu...
Atau dia sudah berputus asa dengan impian dia...

Aku pernah pergi satu temuduga nih, dia tanya aku,
'What is your passion?'..
Wow, walaupun itu satu soalan yang mudah tapi aku tergamam...
Untuk sekian lamanya, hati aku tiba-tiba rasa macam nak terhenti...
sebab....
'What is my passion? What is my dream? Without passion, then there is no dream?'
Sekarang, secara perlahan-lahan aku mula ingat apa impian aku...
Aku cuba nak laksanakan impian itu, tapi sekali lagi...
ia terbenam begitu sahaja...
Mungkin semangat aku lemah, aku dah jadi semakin lama semakin lemah...

Jadi, tak kiralah kalau korang fikir impian tu tak mungkin jadi kenyataan,
tapi asalkan korang pegang impian tuh, korang ingat impian tuh...
Ada yang bernasib baik, impian dia jadi kenyataan dan dia hidup dengan impian dia...
Tak kiralah apa pun cabaran yang datang mesti dia dapat tempuh...
sebab itu kan impian dia, mesti dia lagi kuat...
Aku sebenarnya jealous tengok penyanyi-penyanyi yang berjaya nih..
Ye lah, kebanyakan penyanyi kan hidup dalam impian...
Bila dorang cerita pasal betapa gembiranya dorang bila impian dorang jadi realiti,
Masa tu aku rasa macam..."Bertuahnyaaaa kau".
Hahah jealous gilorrrr....
 Yuna (Credit)

Big Bang (Pics not mine)
korang memang bertuah hidup dalam impian.Kalau korang putus asa, memang korang budus lah. LOL. 


2 comments:

CIK TOM said...

impian nak cr kerja tetap n pastu kawin..hehe :P

ros maisara said...

hihihi...kawin itu impian semua manusia...kekekeke