Thursday 28 March 2013

Hipokrit di pejabat

Bagi aku, kita semua hipokrit...hahah
Hipokrit demi memasukkan diri kita ke dalam kelompok masyarakat untuk mengelakkan pemulauan...
Kan...
Bagi aku, memang susahlah untuk aku rapat dengan rakan sekerja aku..
Aku memang tak cerita pasal masalah peribadi aku kat pejabat...
Bahaya wooo...
Lainlah kalau rakan pejabat kita tu memang rakan kita yang dah lama kita kenal...
Jadi, aku memang agak pendiam la kat pejabat tuh,
atau sekali pandang orang kata macam budak baik ah..hahahahha..

Aku bukan memang tak nak rapat langsung dengan rakan sekerja aku..tapi amek masa lah..
Tempat kita bekerja ni kecil saja..kalau mulut orang dah terlepas, habis heboh satu pejabat susah lah kan..
Tapi kadang-kadang terkeluar juga perangai pelik aku, maka terngangalah mereka..
hahahah mereka pikir aku stress, padahal aku memang pelik begitu..

bagi aku dunia aku bekerja dengan dunia aku di luar kerja, adalah dua dunia berbeza..
aku tak boleh nak jadikan dunia kerja aku tu sebagai satu dunia aku...
Jadi, aku memang ada dua identiti (atau lebih tapi aku bukan split personaliti ok!) untuk dua dunia aku yang berbeza....wahahah

Maka kesimpulannya, aku memang tak boleh nak keluar jalan-jalan dengan rakan sekerja aku, sebab nanti aku keliru dengan identiti aku...hahaha boleh tak cam tu....
Maka, apatah lagi kalau nak suruh aku carik jodoh kat tempat kerja, memang tak lah kan..
especially kat situ ramai bukan Melayu, tak kan aku nak kahwin campur kot, wah bukan main kuat iman kau....

Oklah, jumpa lagi di cerita seterusnya...dun worry farah, im not going anymore hahahah tq for missing me...