Monday 18 June 2012

Hari Bapa??


Salam Israk Mikraj untuk semalam....
dan semalam Hari Bapa ya?
Aku memang tak ingat Hari Bapa ke Hari Ibu ke Hari Wanita ke...
Bagi aku tak perlu lah ada Hari hari berhari nih...
Terus-terang aku cakap aku ni bukan jenis yang caring....
Aku juga bukan jenis yang tunjuk yang aku hargai orang tuh...
Aku bukan jenis yang tanya ambil-berat macam...
"Awak dah sampai rumah?"
"Awak sakit?Kat mana?Dah letak ubat?Kita pergi klinik sajalah"
Tidak dan Tidak..
Aku bukan jenis yang tunjuk aku ni sayang kat orang tuh...
yeah, i'm such a cold person....
"Awak sakit?Sapulah ubat sendiri"...itulah aku...
Bayangkan lah, kalau aku ikut sangat Happy Father's day nih atau Happy Mother's Day nih...
Bayangkan apa yang aku akan buat,
Iaitu aku hanya akan caring or appreciate them only that certain day....
Mau tak tersentap parents aku kalau aku hanya baik pada waktu itu sahaja...
Cukuplah masa harijadi mereka, aku memang terlebih baik...

Aku cuba untuk menjadi seorang yang sentiasa hargai orang lain...
Kalau aku buat sesuatu yang istimewa hanya pada hari-hari tertentu,  
it's not surprising or exciting anymore, isn't it... 


Jadi, hargailah mereka yang kamu sayang, sentiasa....
Aku sedang cuba jadi as sweet as possible...kekekekekek

p/s:my niece very sweet. she always says this everyday 'terima kasih mama, adik sayang mama'. jiwang kannn

1 comment:

CIK TOM said...

ciktom pun xwish..tunggu besday nanti je nak wish..hehe