Friday 22 March 2013

Kerja akulah yang Paling Susah dalam dunia ini!

Mesti kebanyakan korang pernah dengar ayat ni,
"Ala kau ni sabarlah. Kerja aku ni lagi teruk tau. Dengan supervisor aku tu kaki bodek,aku je yang kena buat kerja dia. Dahlah aku selalu balik lambat blablablbalbalaaaa"
 Menyampah tak menyampah tak menyampah kannnnn....
Ok itu satu hal, satu hal lagi dah la dia rasa kerja dia Paling Susah dalam dunia nih,
dia tak nak pulak faham kerja orang lain dan sesuka hati nak salahkan orang lain.
Contohnya, Kita ni bekerja dalam satu kumpulan kan? Biasanya kerja kita akan link dengan kerja orang lain. Kerja kita tak boleh siap kalau orang tu tak siapkan proses berikutnya. Biasalah, dia nak kerja dia lepas dan siap, dia push2 orang tu siapkan dan sempurnakan proses tu. Padahal untuk bahagian dia, dia dah banyak buat salah, Maka proses untuk siapkan benda tu jadi lambat disebabkan dia. Tapi dia nak salahkan orang yang terakhir siapkan proses tu pulak. korang paham tak? Hahahah. kalau kerja korang macam ni korang fahamlah kot.

Ya, memang adat bekerja macam nih.
Ya, memang kena sabar pun, tak perlu cakap dah.

Satu lagi, kalau korang kerja kat bahagian Kewangan,
tak payahlah nak berbaik sangat dengan orang lain (kecuali team korang)...
Ini nasihat aku nak bagi kat budak2 baru nak kerja...
Kerja bahagian kewangan ni bahaya sikit....hati-hatilah ya...

hahah tiba-tiba emosional pulak. Ada banyak benda lagi aku nak emo. Blog ni pun memang nampak emo.